RIOD i ABD proposen el treball conjunt, coordinat i en xarxa als governs i organitzacions internacionals com a estratègia privilegiada per abordar els problemes associats al consum de drogues 26/06/2015

El 26 de juny, Dia Internacional de Lluita Contra l'Ús Indegut i el Tràfic Il·lícit de Drogues, ha de centrar-se en planificar el futur en comptes de fer balanç del passat.

Cada any, la notorietat del dia internacional de lluita contra l'abús de drogues i el tràfic il·lícit de drogues que se celebra el 26 de juny, s'aprofita per part de les institucions públiques i privades, locals, nacionals i internacionals, per oferir les últimes dades sobre el consum de drogues. Aquestes dades, amb les diferències que es poden observar tenint en compte les particularitats de països i regions, mostren en general que el problema de les drogues és cada vegada més profund i complex.

logos

La Red Iberoamericana de ONG que Trabajan en Drogodependencias (RIOD) i ABD Associació Benestar i Desenvolupament consideren que l'enfortiment dels sistemes d'informació sobre drogues en els darrers anys ha generat una base de dades molt sòlida i dinàmica, Això ha permès desenvolupar un diagnòstic de situació adequada. És el moment de donar prioritat a la construcció i desenvolupament de línies d'actuació específica en cada un dels països, basat en la rica informació disponible.

Els problemes relacionats amb toxicomania continuen sent un dels principals problemes de salut pública a Amèrica Llatina, amb qualificacions i característiques en la regió de casa, país o Departament. Manca d'accés a programes de tractament de qualitat, baixa inversió en campanyes de prevenció eficaç, manca de programes d'inclusió Aquestes són realitats, però també ho són la pobresa, la desigualtat, legislacions insuficients, o la criminalització de la pobresa. La gravetat que presenta aquesta demanda problemàtic per governs nacionals i la Societat Civil un paper actiu i protagonista

La RIOD i ABD Associació Benestar i Desenvolupament, proposen un treball conjunt, coordinats i en xarxa de governs i organitzacions internacionals com a estratègia privilegiat per abordar els problemes relacionats amb el consum de drogues i altres Toxicomanies de tòxics.

L'experiència ha demostrat que creació de xarxes entre els diferents actors de la societat civil i l'estat basat en l'enfocament de salut pública garanteix una resposta integral i eficaç. Per aquest motiu ha de ser considerat una prioritat en els propers anys. La creació de xarxes d'organitzacions de societat civil, lluny de ser una amenaça per a l'exercici del poder democràtic són el millor aliat per tractar problemes transversals com els relacionats amb la salut pública dels ciutadans, i més concretament l'ús problemàtic de les drogues.

En diferents espais de reflexió en què hem participat a la RIOD i ABD, Hem establert un prioritats Serà el nostre eix de treball: promoció de les xarxes i el treball col·laboratiu en l'àmbit de les drogues; elaboració i desenvolupament de plans d'acció mesurable i estan equipades amb pressupostos adients; promoció de bones pràctiques; i avaluació d'intervencions, programes, plans i estratègies.

Membres de RIOD

ACCEPTAR